A webáruház készítés nem olyan egyszerű, mint ahogy az látszik Egy webáruház állandó figyelmet kíván tulajdonosától, mindig a neten kell lenni, figyelni az áruház forgalmát, kielégíteni a vásárlók igényeinek, válaszolni a kérdéseikre, naprakészen tartani a készletet, bonyolítani a kiszállítást, ez mind-mind sok időt vesz igénybe. És akkor még meg sem említettük a webáruház készítési árakat, melyek szintén elég összetettek.
Bizony a webáruház készítési árak nem csupán a webshop elkészítését jelentik, ennél többet takarnak. A tárhelyet és a domain regisztrációt is ki kell fizetni, ami csak pár ezer forintba kerül. Azonban a webáruház üzemeltetése már nagy kihívás. Ha minden aprósággal a webmesterhez kell fordulni, egyetlen hónapban nagyobb lesz a webáruház üzemeltetésének ára, mint a webshop elkészítésének költsége.
A webáruház készítési árak fő összetevői:
– munkadíj: mivel a webáruház készítésnek nincs anyagára, ezért az 100%-ban a munkadíjból áll.
– adatbázis összeállítása, a termékek feltöltése, mely időigényes munka.
Jó hír azonban, hogy a webáruház készítési árak és az elért bevétel között nincs összefüggés. Vannak több százmilliós bevételt hozó bérelt webáruházak és vannak olyan egyedi fejlesztésű webshopok, amelyek még 10 millió forintot sem hoznak a tulajdonosnak. A legnagyobb hibát azok a cégvezetők követik el, akiket csak a webáruház készítési árak érdekelnek, és nem az, hogy milyen költségekkel jár egy webáruház fenntartása, hogyan fognak tudni ügyfeleket szerezni.
De vajon miért vannak fizetős webáruház szoftverek a piacon, ha vannak ingyenes szoftverek is? A nyílt forráskódú webáruház szoftverek valóban ingyenesek, de sok munka van velük, míg működni is fognak. A tapasztalatok szerint egy működőképes webáruház szoftver átlag ára 150.000-200.000 forint.